Expedice 2017 Tatranem do místa zrodu – Plánování

Při plánování trasy expedice se musí přihlížet k několika důležitým okolnostem.

Především je nutné si stanovit cestovní rychlost. Ta záleží na několika okolnostech.

  1. Maximální konstrukční rychlost.
    • TATRAN S-125
      • motor: jednoválcový dvojtaktní
      • obsah válce: 123 cm3
      • výkon 5,5 kW (5 HP)
      • max. rychlost: 85 km/h
      • rok výroby: 1965
    • MANET 100
      • motor: jednoválcový dvojtaktní
      • obsah válce: 100 cm3
      • výkon 3,75 kW (7 HP)
      • max. rychlost: 75 km/h
      • rok výroby: do roku 1964

U historického vozidla musíme přihlížet k věku vozidla a cestovní rychlosti, která nemůže být současně rychlostí maximální.

Protože řetěz je tak silný jako je jeho nejslabší článek, tedy musí se zohlednit i nejpomalejší vozidlo, tedy v tomto případě Manet našeho „benjamínka expedice Pepy

Tato vozidla sice dokáží dosáhnout výše uvedených maximálních rychlostí, ale zpravidla z kopce nebo na rovině, v kopcích je to složitější.

  1. Váha účastníků expedice.

Zdánlivě nepodstatná záležitost, ale v případě motocyklů s takto malým objemem se jedná o jednu z nejdůležitějších okolností. No, a protože počínaje Mirkem, který váží snad čtyřicet kilo i s postelí po některé ostatní účastníky expedice, jejichž živá váha může být i násobkem Mirkovy je zřejmé, že může podstatně ovlivnit rychlost cestoví (zde bych podotknul, že „benjamínek expedice“ i se svým Manetem 100 získává značnou výhodu nad ostatními). Prostě s váhou musíme počítat a ovlivní celkovou cestovní rychlost.

  1. Výškový profil tratě

V případě vysokootáčkových maloobjemových motoru rozhodně důležitá okolnost. Kdo se před kopcem pořádně nerozjede – nevyjede. Tedy vyjede, ale bude v kopci postupně předjížděn ostatními šťastnějšími účastníky expedice, kteří pro pobavení ostatních předvádí, jak se jakoby odráží od silnice a snadno jej tak předjíždějí.

  1. Stáří vozidel a požadavek na výdrž s ohledem na plánovanou vzdálenost do cíle a zpět

No a toto je vůbec nejdůležitější hledisko, dojet chceme všichni, tak jsme se po dlouhé debatě dohodli na cestovní rychlosti 45km/h, která by měla zabezpečit dojetí všech účastníků expedice. Kdo někdy jel v koloně, ví, že poslední v koloně musí být ten nejrychlejším. Této funkce se ujme jak ostatně rád Jarda Hovorka, má rád přehled a jako poslední v koloně dokazuje, že je nejrychlejší ( a opravdu – je).

SDÍLET
Předchozí článekMapa
Následující článekExpedice 2017 Tatranem do místa zrodu – Plánování trasy 1
Stránky jsou určené pro všechny, kterým se líbí staré automobily a motocykly. V případě zájmu můžete kontaktovat: Bc. Stanislav Kučera Mobil: 724161521 Prvotní kontakt SMS, ozvu se, bohužel nemohu mít tel. stále u sebe E-mail: s.kucera@veteran-aukce.cz

Zanechte odpověď

Please enter your comment!
Please enter your name here